Konverteringsoptimering

Det er sjældent, at kreativitet og statistik giver mening i samme sætning. Konverteringsoptimering er en undtagelse.

Opnå det fulde potentiale af din webshop med konverteringsoptimering

Datadrevet og resultatorienteret

Hos Reaktion er konverteringsoptimering et fundamentalt begreb, som er implementeret i hele vores digitale værktøjskasse. Reaktion er af den overbevisning, at enhver kampagne på ethvert tidspunkt kan optimeres og generere større afkast til din virksomhed.

  • Maksimér værdien af hver eneste besøgende
  • Reaktion har optimeret konverteringsprocenten på over 250 kampagner
  • Reaktions tilgang eliminerer gætværk og leverer statistisk signifikante resultater

Er alle led i din virksomheds digitale værdikæde optimeret?

Digital værdikæde - konverteringsoptimering

VærdikædeDen digitale værdikæde illustrerer alle de overordnede processer, som kan optimeres på. Adskillige betragter konverteringsoptimering som splittest af forskellige grafiske elementer. Det er i sig selv ikke fyldestgørende. Reaktions omfattende statistik på konverteringsoptimering dokumenterer, at hele den digitale værdikæde skal analyseres og optimeres. Det kan umiddelbart lyde som et dyrt og tidskrævende projekt, men Reaktions unikke systemer gør det let anvendeligt og brugervenligt. Det er uanset om din virksomhed selv ønsker at varetage processen eller ønsker, at Reaktion skal være inde over alle eller udvalgte led i den digitale værdikæde. Nedenfor er listet en række problemstillinger vedrørende konverteringsoptimering i 2013 og hvordan Reaktion tackler disse.

Maksimer værdien af digitale kampagner

Trafikkilder

Problemstilling
Tidligere var al fokus på trafik fra søgemaskiner, især Google. I dag får din virksomheds digitale platform med al sandsynlighed trafik fra flere kilder end Google. Det kan eksempelvis være Facebook-trafik, media buys eller mobiltrafik. Forskellige kilder medfører forskellige brugere, hvilket resulterer, at det er nødvendigt at håndtere hver trafikilde forskelligt for at maksimere udbyttet.

Løsning
Optimering af trafikkilder Reaktions unikke trackingsystem identificerer, hvordan hver eneste besøgende har fundet frem til, eksempelvis, din webshop. Det er f.eks. fra Facebook. Ved at opsætte en række forskellige split tests kan der analyseres, hvilket webshop design og produkter, der eksempelvis konverterer bedst til din virksomheds besøgende fra Facebook.
Foruden den tekniske platform til at håndtere optimering af forskellige trafikkilder, har Reaktion gennem de sidste 7 år oparbejdet viden til at maksimere afkastet af hver enkelt trafikkilde. Yderligere har Reaktion adgang til en lang række mindre kendte trafikkilder, som konverterer exceptionelt for webshops, da det er målrettet købestærke demografier. Dermed kan Reaktion hjælpe dig med at opnå markant bedre konverteringsprocent og yderligere skalere din digitale rækkevidde.

Marketingsmateriale

Problemstilling
Adskillige virksomheder køber digital marketing via eksempelvis Adwords annoncering, Facebook Ads eller mobil marketing. Flertallet får kun udarbejdet eksempelvis 2-3 bannere, som alle linker til forsiden på deres webshop. Derefter håber de på det bedste...

Løsning
Optimering af marketingsmateriale Hos Reaktion betragter vi digital marketing som en investering. Det medfører, at alle opgaver og beslutninger skal foretages på et optimalt grundlag, som kun kan skabes ved at gå systematisk til værks. Reaktions system gør det muligt at skræddersy hver enkelt brugers oplevelse. Det medfører, at brugeren eksempelvis får vist relevante produkter, der er i overensstemmelse med det banner vedkommende har klikket på. Det øger markant sandsynligheden for et salg. Foruden det tekniske fundament, har Reaktion omfattende erfaring med, hvordan bannere og annoncetekster skal udformes for at øge konverteringsprocent på hver enkelt trafikkilde.

Design af webshop / landingpage

Problemstilling
De fleste webshop-ejere får lavet ét design, som bruges til alle besøgende. I dag er det afgørende, at have en mobiloptimeret webshop, da 68% vælger en konkurrerende webshop, hvis din virksomheds webshop ikke er optimeret til brug på smartphones og tablets.

Løsning
Split test af design optimering af konverteringer Reaktion leverer kun løsninger, der virker på alle platforme: PC, Mac, laptops, tablets og mobiler. Udover at samtlige af Reaktions løsninger virker på alle platforme, split-tester Reaktion ligeledes forskellige udgaver af hver version. Det vil konkret sige, at der eksempelvis laves 3 forskellige landing pages med forskelligt grafik. Den grafiske fremtoning og opsætning heraf er af afgørende betydning for om din webshop eller landing page konverterer. Reaktion har eksempelvis forøget konverteringsprocenten fra under 2 % til over 10 % på adskillige kampagner. Reaktion analyserer, optimerer og rapporterer naturligvis på disse split tests i realtid, således din virksomhed kan følge med. Selv få procentuelle ændringer i konverteringsprocenten kan være afgørende for, om din virksomhed driver en rentabel webshop eller I mister penge hver måned.

Checkout / "Seal the Deal"

Problemstilling
Ved e-handel ender op til 65 % af alle varer lagt i kurven på webshops med ikke at blive købt. Årsagerne hertil kan være mange - de typiske er:

  • Besværligt betalingsproces
  • Manglende tillid til din webshop
  • Begrænset muligheder for betaling
Ved du hvor mange procent i din webshop, der har varer i kurven men ikke gennemfører betalingen?

Løsning
Optimering af checkout proces i e-handel webshops I Reaktion ved vi hvor betydningsfuld denne fase er for om din webshop bliver en succes eller en fiasko. Da forbrugeren har lagt varerne i kurven har din webshop fanget forbrugerens interesse. Det er nu den interesse skal udmønte sig i et salg - det er nu forbrugeren skal koverteres til kunde. Desværre er de færreste webshop-ejere bekendte med, hvor afgørende denne proces er og hvordan denne kan optimeres. Reaktion har opbygget - baseret på signifikant statistik - en række teknikker til at optimere betalingsforløbet i webshops.

Opfølgende salg og service

Problemstilling
De færreste webshops formår at få det maksimale ud af deres kundedatabase. Eksempelvis sendes det samme nyhedsbrev på email ud til alle i kundedatabasen. Meget få webshops udnytter strategisk den data de lægger inde med om kunderne i forbindelse med opfølgende salg og service.

Løsning
Skab mersalg med digital marketing Hos Reaktion betragter vi kundedatabaser som en potentiel guldmine. Vi ved hvor meget værdi, der kan skabes ved at anvende den data korrekt, der kan registreres om kunden. Udover at skabe mersalg, kan du forbedre brugerens oplevelse af din webshop ved at levere relevant indhold. Denne proces kan automatiseres ved hjælp af business intelligence processer.

Reaktion har skabt kunder for nedenstående virksomheder

Hotels.com
Telia
GroupOn
Pixmania
GE Money
Betfair
Ellos
Onfone