Lad dine kunder give dig værdifuld viden om dem selv og deres segment

Din virksomhed opbygger sandsynligvis allerede på nuværende tidspunkt enorme datamængder i diverse it-systemer. Denne data kan stamme fra forskellige transaktioner, sidevisninger og anden direkte adfærd. Kendetegnet for denne type data er, at den er kvantitativ og ofte findes i overflod, såfremt virksomhedens it-systemer er af en vis kvalitet.

Kvantitative data er vigtige for at kunne anvende Business Intelligence, men kombineres de med kvalitative data, som bedømmelse af produkter, sociale anbefalinger o. lign., opstår en unik viden, som kan optimere målretning og segmentering væsentligt.

Ved du, hvad dine potentielle kunder tænker og foretrækker?

Udnyt mulighederne for at lade kunder og besøgende bedømme og anmelde virksomhedens produkter og service, og få et unikt indblik i årsagssammenhængen mellem kunders subjektive oplevelser og konkrete salg. Kendskabet kan ligeledes anvendes til at målrette virksomhedens kommunikation, service og produktkatalog mod kundernes forventninger.

Målret markedsføring og tilbud og øg indtjeningen

Anvend flere kilder til at indsamle kundedata

Den kvalitative data om besøgende samt potentielle og eksisterende kunder kan indsamles via mange forskellige metoder. Tilbyd besøgende at bedømme produkter og services direkte på virksomhedens webshop og få mulighed for efterfølgende at målrette kataloget herefter. Integration af sociale medier og bedømmelsesportaler giver større incitament for kunden til aktivt at tage stilling. Udsendelse af opfølgende e-mails efter salg, giver ligeledes kunden mulighed for at tilkendegive tilfreds med service og købsforløb.

Reaktion har skabt kunder for nedenstående virksomheder

Hotels.com
Telia
GroupOn
Pixmania
GE Money
Betfair
Ellos
Onfone