Målret markedsføring og tilbud præcist til dine kundesegmenter

Ved du, hvilke kunder der sikrer din virksomheds indtjening? Vigtigere: Ved du, hvilke kunder der tabes penge på? Der er stor forskel på, hvad forskellige kunder køber, hvad de køber for, og hvad de efterfølgende kræver af eftersalgsservice. Ligeledes er der stor forskel på, hvilke kunder der har sandsynlighed for at blive loyale kunder, og hvilke som aldrig kommer igen - ligegyldig det serviceniveau de måtte have oplevet.

Brænder du markedsføringsbudgettet af på urentable kunder?

Ved at anvende analytisk kundesegmentering, hvor forskellige kundetyper bliver identificeret og vurderet på baggrund af langsigtet profitabilitet, bliver det muligt at målrette investeringer i markedsføring præcist mod de mest attraktive kundetyper og undlade at bruge ressourcer på at eksponere virksomheden over for de forkerte kundetyper.

Når kunderne herefter viser din virksomhed interesse, vil det detaljerede kendskab til kunden sikre, at det er de rette produkter og ydelser, der tilbydes kunden. Herved sikres det, at kunden gennemfører købet og ikke mistes til konkurrenter.

Målret markedsføring og tilbud mod de rette kunder

Kort sagt handler det om at vide, hvilke kundesegmenter din virksomheds kunder tilhører, og hvilke af disse kundesegmenter som er attraktive for din virksomhed at servicere, og hvilke kundesegmenter som bør fravælges fremadrettet.

Lad Reaktion segmentere dine kunder og få større afkast af dine investeringer

Kundesegmentering kræver store mængder data om virksomhedens kunder, deres adfærd og transaktioner. Men vigtigst af alt kræver god kundesegmentering forståelse for, hvad formålet er. Reaktion har den nødvendige viden og erfaring med kundesegmentering. Tilmed har Reaktion den nødvendige viden om forskellige markedsføringskanaler, således de rette kan udvælges til de valgte kundesegmenter.

Målret markedsføring mod profitable kunder og undgå at spilde markedsføringsbudgettet på de forkerte.

Reaktion har skabt kunder for nedenstående virksomheder

Hotels.com
Telia
GroupOn
Pixmania
GE Money
Betfair
Ellos
Onfone