Sælg mere med anbefalinger og tilbud der er målrettet kunden

Med detaljeret kendskab til den besøgende på baggrund af kundesegmentering og besøgsanalyse er det muligt at tilpasse e-handelsplatformen præcist til den enkelte besøgende. Herved sikres det, at det er de produkter og services, som med størst sandsynlighed vil føre til salg, som eksponeres for vedkommende.

Automatisk målretning kan benyttes på flere fronter. Det kan eksempelvis være viden om, at den besøgende kommer fra en specifik trafikkilde, hvorfor den har tendens til at tilkøbe bestemt tilbehør til en vare, at den grundet sin geografiske lokation sandsynligt ønsker ekstra leveringsmuligheder, eller at farven på bestillingsknapper skal være i en bestemt farve for at øge konverteringsgraden grundet køn og alder.

Tilpasning til den besøgende skal ramme plet første gang!

Målret markedsføring og tilbud og øg indtjeningen

Der er oftest kun ét forsøg til at ramme plet med målretningen. Finder den besøgende ikke hvad den søger, eller vises der ikke relevant tilbehør eller opsalgsprodukter, mistes potentiel indtjening.

Automatisk målretning skal indgå i alle kommunikationskanaler

Målretning af indhold og tilbud skal foregå på tværs af virksomhedens kommunikationskanaler, således effekten bliver størst mulig. Eksempelvis skal udsendte e-mails tilpasses den enkelte modtager, således budskabet får størst mulig gennemslagskraft. Dette kræver viden om modtageren. Reaktion har den nødvendige erfaring og ekspertise til at fremskaffe denne viden, hvorved afkastet af den enkelte kunde kan maksimeres.

Reaktion har skabt kunder for nedenstående virksomheder

Hotels.com
Telia
GroupOn
Pixmania
GE Money
Betfair
Ellos
Onfone